Kulcsszókutatás 2. rész

A kulcsszókutatás sorozat első részében leírtam, elmondtam a módszer lényegét. Keressünk olyan, a témánkhoz kapcsolódó kulcsszavakat, amelyekre viszonylag sokan keresnek és alacsony a konkurrencia.

De milyen eszközzel keressünk kulcsszavakat?

A válasz szinte magától értetődik. Forduljunk a Google-hoz! Hisz neki van a legtöbb információja és tapasztalata a témában. És, ha valamiről nem ad elég infót a Google, akkor kérdezzük meg a Yahoot.

De válasszuk szét a keresletet és a kínálatot egymástól, mert különböző eszközökkel kell megvizsgálnunk a két oldalt. Először nézzük meg a keresletet.

Azt, hogy milyen kulcsszavakra keresnek az emberek, a legkönnyebben a Google kulcsszóválasztó eszközével vizsgálhatjuk. Az eszközt elvileg arra találták ki, hogy a fizetett hirdetésekhez keressünk kulcsszavakat. De nem csak erre jó.

Állítsuk be a nyelvi és területi célzást. Ha magyar témában keresünk, akkor legyen magyar és Magyarország. Én most – szinte találomra – beírtam a kerti tó kifejezést. Két listát kaptam. Az első listában a kerti tó kulcsszó valamilyen sorrendben szerepel, a második lista a kapcsolódó, releváns kulcsszavak listája. Először nézzük az első listának egy részét:

Ha magyar nyelven keresünk, és nem valami angolból átvett, hanem rendes magyar  szóra, akkor nyugodtan vizsgáljuk globális havi keresési forgalom oszlopot. Látszik, hogy a kerti tó szóra keresnek sokan, a kerti tó építés kulcsszóra más sokkal kevesebben (decemberben főleg). A havi 1000 keresés azt jelenti ugye, hogy napi 33,3 keresés. Ha ez mind a mienk lenne, akkor az nem is olyan rossz eredmény.

Javaslom, hogy a 400 feletti globális havi kereséssel rendelkező kulcsszavakat tegyük bele egy excell táblába, majd nézzük meg a releváns kulcsszavakat is. Onnan is írjuk ki a táblázatunkba azokat a kulcsszavakat, amelyek szerintünk  kapcsolódnak a témához és 400 feletti kereséssel rendelkeznek. Kell az az excell tábla, mert a döntéshez hozzá kell majd tennünk a konkurrencia adatokat is.

Ok, most eljutottunk odáig, hogy van egy kulcsszólistánk néhány tíz kulcsszóval, amelyekre elfogadható mennyiségben keresnek havonta, ezért valószínűleg érdemes velük foglalkoznunk. Ha van türelmünk, akkor a kapcsolódó , nagy keresettségű kulcsszavakra megismételhetjük ugyanezt a procedúrát és bővíthetjük a listánkat.

A követzkező részben megnézzük egyesével az adott kulcsszavakra, hogy mekkora a konkurrenciánk.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.