Honlapkészítés – de hogyan?

Ma már minden cégnek illene legyen weblapja. Már elnézést, de milyen vállalkozás az akinek még nincs? Ugye elvárjuk, hogy legyen már mindenkinek, találjuk meg könnyen és legalább valami alap információkat találjunk meg rajta, meg a termékek minél több paraméterét, amiket árulnak. Tehát kell az a honlapkészítés!

Szóval kell az a honlapkészítés, ez már nem is kérdés. Csak a megvalósítás, a technológia, a készítő személye és az elkészítés díja lehet kérdés tárgya. Ebben pedig óriási a szórás. méghozzá döbbenetesen nagy. Van, aki azt gondolja, hogy az a legjobb, ha egy több százezres, néha több milliós weblapot készíttet profikkal, van aki meg azt várja el, hogy ingyen készülhessen el az a weblap. De mi a különbség a kettő között? Jó kérdés. Abban csak reménykedni lehet, hogy van hatékonyságbeli ás értékbeli különbség a veszett drága és az ingyenes között, de ez sajnos nem mindig van így. Az olcsón elkészített weblap is lehet nagyon hatéknony (bár ez azért ritka) és a drágán elkészített is lehet bűn rossz, egyáltalán nem hatékony, pénzkidobás (ez sajnos már nem annyira ritka).

Nézzük meg először, hogy mit akarunk, vagy mit kéne elérnünk a weblapunkkal? Hogy megtalálják a látogatók, aztán elolvassák, és ennek hatására megkeressenek minket élőben, végül pedig, hogy vásároljanak nálunk. Ha mindezt szolgálja, akkor tökmindegy, hogy olcsó volt, vagy drága, hogy szép, vagy ronda, a honlapunk elvégezte a feladatát.

De menjünk talán végig részletesen ezeken a feladatokon.

Találják meg: A statisztikák szerint egy átlagos weblap látogatóinak legalább 50%-a a Google keresőből érkezik. Tehát alapvető feladat, hogy a Google találja meg, ismerje meg, és részletesen derítse fel a weblapunk tartalmát. Ha kicsit belegondolunk, akkor nyilvánvaló, hogy erre szükség van ahhoz, hogy a megfelelő keresőszavakra jó helyre sorolja az oldalunkat. Sajnos ezt a feladatot nem teljesen látják el a bizonyos technológiával készült weblapok. Gondolok itt főleg a teljesen flash technológiával készült, egyébként nagyon látványos weblapokra, vagy a régi-régi keretes szerkezetű html weblapokra, amikről süt, hogy a XX. században készültek.

Olvassák el: Ha sikerült elérni, hogy megtalálja a kereső, át is térhetünk az emberi oldalára a történetnek. Nagyon-nagyon nem mindegy a weblapunk tartalma. Ezen múlik, hogy a látogatónk 5mp-ig vagy 10 percig marad az oldalunkat böngészni. A tartalom legyen szakszerű, de átlagember számára érthető, legyen élvezetes és hasznos. A leendő weblaptulajdonosok nem hiszik el, de ez sokszor nagyobb feladat, mint elkészíteni és a webfejlesztővel kialkudni a weblap kinézetét. DE KRITIKUSAN FONTOS feladat.

Segítse elő a vásárlást: Ezt is a tartalom támogatja, és még egy valami: a folyamatosság. Az, aki először találkozik velünk, nagyon ritkán vásárol tőlünk. Viszont, ha már sokszor hallott a cégünkről, vagy többször olvasott a weblapunkon, sokkal nagyobb arányban hajlandó vásárolni tőlünk. Ezt a folyamatosságot hivatottak szolgálni a blogok és a hírlevelek.

Ezeket a feladatokat a jól beállított és körültekintően létrehozott WordPress alapon készült weboldalak teljes mértékben ellátják, műszakilag alkalmasak rá. Persze a tartalmat nem csinálják meg helyettünk sajnos. Én ezért választottam a WordPresst és ajánlom minden ügyfelemnek.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.